Wróć

Kryteria ocen

Wymagania na poszczególne oceny

1. Wymagania konieczne (na ocenę dopuszczającą) obejmują wiadomości i umiejętności umożliwiające uczniowi dalszą naukę, bez których nie jest w stanie zrozumieś kolejnych zagadnień omawianych na lekcjach i wykonywaś prostych zadań nawiązujących do życia codziennego.

Uczeń:

  • wymienia zasady bezpieczeństwa obowiązujące w pracowni i stosuje je wcodziennej pracy przy komputerze,
  • wymienia i stosuje podstawowe skróty klawiszowe: kopiuj, wklej, zapisz,
  • z pomocą nauczyciela tworzy plan pracy bez użycia list numerowanych,
  • z pomocą nauczyciela tworzy plan lekcji na bazie tabeli,
  • rozpoznaje podstawowe opcje formatowania tekstu dekoracyjnego i modyfikuje tekst dekoracyjny,
  • uruchamia opcję OneDrive,
  • odtwarza prezentację,
  • wybiera motyw i wpisuje tytuł prezentacji,
  • tworzy Album fotograficzny iwstawia do niego zdjęcie,
  • dodaje nowe slajdy do prezentacji, wstawia do niej zdjęcia izmienia ich wielkośś,
  • z pomocą nauczyciela dodaje dźwięk do prezentacji,
  • wymienia zastosowania animacji w prezentacji i odnajduje w programie kartę Animacje,
  • uruchamia program Logomocja i omawia jego interfejs,
  • wprawia żółwia w ruch,
  • wyjaśnia, co to jest procedura,
  • podaje polecenie, które pozwala wypełniś figurę kolorem,
  • z pomocą nauczyciela wyjaśnia na przykładzie pojęcie zmiennej.

2. Wymagania podstawowe (na ocenę dostateczną) obejmują wiadomości i umiejętności stosunkowo łatwe do opanowania, przydatne w życiu codziennym, bez których nie jest możliwe kontynuowanie dalszej nauki.

Uczeń (oprócz spełnienia wymagań koniecznych):

  • wyróżnia graficznie tytuł i zapisuje tekst z podziałem na akapity,
  • tworzy plan pracy wyłącznie przy użyciu listy numerowanej,
  • samodzielnie tworzy plan lekcji z wykorzystaniem tabeli,
  • stosuje opcje obramowania i tła strony,
  • wymienia zastosowania opcji OneDrive,
  • w prezentacji zmienia schemat kolorów motywów i dodaje kolejne slajdy,
  • dodaje tytuł Albumu fotograficznego i podpisy pod zdjęciami,
  • stosuje przejścia między slajdami,
  • wstawia tekst dekoracyjny,
  • wstawia film do prezentacji,
  • dodaje obiekty i podstawowe animacje do prezentacji,
  • rysuje kwadrat i prostokąt przy użyciu wyłącznie poleceń pierwotnych lub procedury,
  • zapisuje procedurę pozwalającą narysowaś kwadrat wypełniony kolorem,
  • omawia sposób zapisywania podstawowych działań matematycznych iwpisywania tekstu.

3. Wymagania rozszerzające (na ocenę dobrą) obejmują wiadomości i umiejętności o średnim stopniu trudności, które są przydatne na kolejnych poziomach kształcenia.

Uczeń (oprócz spełnienia wymagań koniecznych i podstawowych):

  • stosuje podstawowe elementy formatowania (np. pogrubienie, pochylenie), dodaje nagłówek i zdjęcie do tekstu,
  • tworzy scenariusz przy użyciu jednopoziomowej listy numerowanej zwykorzystaniem stylów,
  • projektuje układ i styl tabeli, korzystając z dostępnych opcji,
  • formatuje obraz za pomocą stylów i wykorzystuje opcję Kształty,
  • stosuje opcję OneDrive do tworzenia i udostępniania dokumentów,
  • wstawia grafikę do prezentacji,
  • formatuje zdjęcia z wykorzystaniem opcji Korekty, Kolor i Efekty artystyczne,
  • rozpoznaje rodzaje animacji i stosuje animacje do obiektów w prezentacji,
  • modyfikuje parametry odtwarzania dodanego dźwięku, filmu oraz animacji,
  • rysuje kwadrat i prostokąt przy użyciu powtórzenia,
  • pisze procedury umożliwiające rysowanie innych figur niż kwadrat i prostokąt,
  • zapisuje procedurę rysującą rozetę,
  • modyfikuje polecenia w procedurze rysowania figury geometrycznej tak, aby uzyskiwaś różne figury o różnych kolorach konturu i wypełnienia,
  • rysuje mozaikę złożoną z jednakowych podstawowych figur w takim samym kolorze,
  • wyjaśnia mechanizm procedury ze zmienną,
  • zapisuje poprawną procedurę z parametrem.

4. Wymagania dopełniające (na ocenę bardzo dobrą) obejmują wiadomości iumiejętności złożone, o wyższym stopniu trudności, wykorzystywane do rozwiązywania zadań problemowych.

Uczeń (oprócz spełnienia wymagań koniecznych, podstawowych i rozszerzających):

  • formatuje pracę pisemną, nadając jej estetyczny wygląd, zgodny z zasadami pisania tekstów,
  • zamieszcza w pracy zdjęcie i informację o jego źródle,
  • tworzy przejrzysty i czytelny plan pracy z wykorzystaniem wielopoziomowych list numerowanych,
  • modyfikuje styl tabeli, dostosowując go do własnych potrzeb,
  • przygotowuje estetyczną, spójną pracę z wykorzystaniem dostępnych opcji formatowania tekstu dekoracyjnego, ilustracji, układu strony i kształtów,
  • wykorzystuje opcję OneDrive do stworzenia prezentacji,
  • tworzy przejrzystą prezentację z wykorzystaniem grafiki,
  • modyfikuje tło zdjęcia i wykorzystuje opcję Kształty,
  • tworzy prezentację, dostosowując środki wyrazu do przekazywanych treści,
  • zapisuje przygotowaną prezentację jako plik wideo,
  • planuje i tworzy prostą animację,
  • rysuje dowolny wielokąt równoboczny,
  • tworzy skomplikowane rozety przy użyciu procedury,
  • samodzielnie rysuje mozaiki złożone z jednakowych figur w różnych kolorach,
  • zapisuje procedurę łączącą zmienną i tekst,
  • tworzy procedurę z kilkoma parametrami.

5. Wymagania wykraczające (na ocenę celującą) obejmują stosowanie znanych wiadomości i umiejętności w sytuacjach trudnych, złożonych i nietypowych